Redbet och Casinosvenska

Redbet är förmodligen det i särklass bästa svenska spelbolaget när det kommer till att marknadsföra sig på nätet. Tidigt lades strategin ut att man skulle använda sig utav bloggare och enskilda privata aktörer såväl professionella marknadsförare som marknadsföringskanaler. De uppmuntrade folk att blogga om dem och skriva recensioner. En sajt som till exempel casinosvenska.se är en av jättemånga spelorienterade sajter som har väldigt omfattande info om Redbet, vera&john casino och eurocasino samt flera andra spelbolag med liknande strategier.

Om man tar vera&john till exempel skulle man mycket väl kunna tro att de sneglat på just Redbet i deras marknadsföringsprogram. Redbet var före vera&john så det kan omöjligt vara tvärtom. Vera&john syns idag jättemycket på mängder av spelportaler och man kan inte annat än att lyfta på hatten för de har verkligen lyckats att nå ut mycket brett. Detta är i och för sig mycket enklare att göra för ett casino som vera&john med tanke på att de riktar sig främst till Sverige. De har på senare tid breddat sig till Finland och Norge, men det är Sverige som varit basen ett tag. Ett annat casino som också har en stark närvaro online är eurocasino. Eurocasino har dock haft det mycket svårare att gagna samma mark eftersom deras satsning är bredare. Och det är naturligtvis svårare att ha samma genomslagskraft om man satsar brett. Nu vill jag inte spekulera i om eurocasino satsat för brett, för det har jag ingen aning om. Men deras närvaro online är inte lika koncentrerad som vera&john casino.

Men oavsett hur vera&john och eurocasino eller andra försöker så verkar det ändå som att Redbet är steget före. Om man följer ovan nämnda länk till Casinosvenska så ser man att Redbets närvaro på sajten är mycket tydligare och har funnits där längre. Det är bara ett exempel givetvis, men mönstret kommer du att känna igen på många bloggare som är inriktade mot spel för pengar. Redbet är alltså väldigt duktiga på sådana här samarbeten.